معاون اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي: توجه جدي به حوزه سلامت از افتخارهاي نظام جمهوري اسلامي

 معاون تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي گفت: از افتخارات مهم نظام جمهوري اسلامي توجه جدي به حوزه سلامت و بهداشت است.

 

رسول صادقي معاونت اداره كل و مدير آموزش و پرورش مراغه در مراسم گراميداشت هفته سلامت در دبستان دخترانه عذرا زيني اين شهرستان افزود: اجراي طرح سلامت و ارايه خدمات بهداشتي و سلامتي به مردم از مهمترين خدمات نظام جمهوري اسلامي بعد از انقلاب اسلامي به مردم است.
وي با اشاره به اينكه طرح تحول سلامت بايد در آموزش و پرورش نيز اجرايي شود، اظهار كرد: تا زماني كه كمبود مربيان بهداشت و سلامت در آموزش و پرورش برطرف نشود، حوزه سلامت در نظام تعليم و تربيت حرفي براي گفتن نخواهد داشت.
صادقي، ادامه داد: طرح مدارس مروج سلامت و سفيران سلامت كه از سال تحصيلي جاري در آموزش و پرورش اجرايي مي شود و همچنين افزايش ساعات ورزشي در دبيرستان ها به سه ساعت از سال تحصيلي آينده از ديگر كارهاي مهم حوزه تربيت بدني و سلامت است.
معاون بهداشتي دانشكده علوم پزشكي مراغه نيز در اين مراسم گفت: هدف از شعار امسال هفته سلامت، حذف عواملي است كه سبب ايجاد بيماري ديابت مي شود.
احمد مجتهدي، با اشاره به اينكه با اجراي طرح اوليه سلامت در كشور، شيوع بيماري هاي واگير دار كمتر شده است، افزود: بايد به موضوع بيماري هاي ديابتي، قلبي، سرطاني و تنفسي توجه جدي شود.
وي، آموزش و پرورش را محور توسعه پايدار دانست و اظهار كرد: اگر توجه جدي به حوزه سلامت و بهداشت در نظام تعليم و تربيت صورت نگيرد، توسعه پايدار به وجود نخواهد آمد.
مجتهدي، دو عامل تحرك ناكافي و تغذيه نادرست را از عوامل شيوع بيماري چاقي و ديابت در جامعه اعلام كرد.
معاون مديركل و مدير آموزش و پرورش مراغه نيز در اين آيين گفت: تعامل و همكاري آموزش و پرورش با نهادهاي تربيت بدني و سلامت و بهداشت در سطوح وزارتي، استاني و شهرستاني بسيار عالي است.
جليل اسلامي افزود: با توجه به موضوع حساس سلامت و بهداشت در بين دانش آموزان بايد اقدام هاي لازم براي تدريس كتاب هايي با عنوان درس زندگي و درس سلامتي در مدارس انجام شود.
وي يادآور شد: در زمان كنوني كه عصر اطلاعات و ارتباطات است، بايد آموخته هاي سلامتي و بهداشتي تبديل به شيوه صحيح زندگي شود.
نواخته شدن زنگ سلامت، برپايي نمايشگاه دنياي شيرين بي ضرر، صرف صبحانه سالم و تجليل از 13 نفر از دانش آموزان منتخب جشنواره نوجوان سالم از ديگر برنامه هاي اين آيين بود.
اول تا هفتم ارديبهشت به عنوان هفته سلامت با شعار غلبه بر ديابت نام گذاري شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 5 ارديبهشت 1395برچسب:, | 11:18 | نويسنده : شهروند مراغه ای |